20 ساله هستم با قد 173 وزن بنده 15 کیلو کمتر از حد معمول است لطفاً بگید چه

بدانم خوردن ترشی و دوغ همزمان همراه غذا باعث پ
نباشید برای باردار شدن باید وزن كم كنم اما هركاری میكنم وزنم ثابت مانده
وهفت ماه ازوقتی سه چهارماهه بودشروع کردبه شصت خوردن چون بنده شاغل هستم
بدانم آیا استفاده از تنورک (کیسه پلاستیکی فر) ضرر دارد یا خیر؟ با تشکر
خون من 402 میباشد برای کاهش آن چه ک
غذاهای حاوی فیبر کدام ها هستند و همچنین منظور از سبوس دقیقا چیست؟ و از
برنامه‌ریزی کاربری اراضی شهری با استفاده از رویکرد توسعه حمل و نقل محور (مورد مطالعاتی: ایستگاه مترو صادقیه)
پژوهش در دیوان مخبل سعدی
طراحی فرهنگسرای عکس تهران با بهره‌گیری از سازه‌های سبک
قاعده الواحد
بررسی منطقی تعارضات اخلاقی
ساماندهی و طراحی منظر سبز حاشیه بولوارهای درون شهری (نمونه مورد طراحی: پارک حاشیه سبز بولوار چمران شیراز)
تحلیل زبان‌شناختی اشعار پروین اعتصامی
عناصر مسلکی – مذهبی در مس سنگی فلات مرکزی ایران؛ مطالعه موردی: حصار، سیلک، زاغه و قبرستان
تحلیل قوم‌شناختی گفتگو در زبان کردی
بررسی و تحلیل آرایه‌های لفظی و معنوی قصاید و غزلیات دیوان صابر همدانی

20 ساله هستم با قد 173 وزن بنده 15 کیلو کمتر از حد معمول است لطفاً بگید چه




سلام خسته نباشید 20 ساله هستم با قد 173 وزن بنده 15 کیلو کمتر از حد معمول است لطفاً بگید چه کارهایی انجام بدم چاق بشم ممنون میشم کاملاً توضیح بدید
پاسخ :
با سلام

به اینکه اینجانب دیابت دارم واز مشاوره تغذیعه ای محروم هستم دستور تغذیعه
کمبود وزن زیاد، به همان اندازه افزایش وزن بیش از حد، می تواند مشکلاتی را در بدن به وجود آورد.


که پنیر پیتزا برای بدن ض
اگر کاهش وزن شما بیش از حد هست، در معرض کمبود مواد مغذی می باشید و این خود دلیلی هست برای ابتلا به کم خونی، پوکی هستخوان، بیماری های پوستی، ضعف عضلانی، پریشانی، اضطراب، تنبلی و بالاخره خستگی بیش از حد.


برای بیمار دیابتی نوع 2 توصیه میشود یا خیر واینکه از میان میوه ها و خوراکی


آیا مصرف قرص های آهن در دراز مدت ضرری ندارد من کمی کم خونی دارم و قصد حاملگی


هر چه میخورم سیر نمیشم ، همش دلم ضعف میکنه و بعضی وقتها اینقد احساس گرسنگی
منابع غذایی پروتئین، چربی و کربوهیدرات

قرص ویتامین e عوا
همانطور که می دانید، رژیم غذایی مناسب اون هست که تنوع و تعادل را در خود جا داده باشد.


آیا قهوه لاغری واقعا باعث لاغ
به همین منظور منابع پروتئین، چربی و کربوهیدرات را بیان می کنیم:

بیدار میشم شکمم تو هستش و بعد از اینکه چیزی میخورم شکمم گنده میشه.گاز
منابع خوب پروتئین شامل: گوشت قرمز، ماهی، مرغ، آجیل، دانه ها و بنشن هاست.


چربی سالم شامل امگا 3 و امگا 6 می باشد.

چربی برای سلامت مو، پوست و عملکرد عصبی بسیار مهم می باشد.
امگا 3 در ماهی، روغن کانولا و گردو وجود دارد.

امگا 6 در روغن های گیاهی مانند، روغن سویا، آفتاب گردان و روغن ذرت یافت می شود.


روغن زیتون نیز به عنوان یک روغن سالم که برای سلامت قلب لازم هست، مفید می باشد.
کربوهیدرات برای تأمین انرژی بسیار مهم می باشد.

کربوهیدرات، سوخت واقعی برای بدن می باشد.

شمایی که می خواهید افزایش وزن بیابید، باید بدانید که منبع سوخت بدنتان به مقدار کافی هست یا نه.


کربوهیدرات در غذاهایی چون: میوه جات، سبزیجات و تمامی غلات یافت می شود.

نکات قابل توجه برای افزایش وزن:
به جای اونکه 3 وعده بزرگ غذایی در روز مصرف کنید، بهتر هست برای افزایش وزن 6- 5 وعده غذایی سالم و متعادل میل کنید.
افزایش مصرف تنقلات و غذاهای چرب، یک راه خوب برای افزایش وزن نمی باشد.

تنقلات محتوی مقدار زیادی چربی های اشباع شده می باشند.

اگر شما می خواهید افزایش وزن پیدا کنید و کالری بیشتری را وارد بدن خود کنید، بهتر هست از غذاهایی که مفید برای بدن شما می باشند، هستفاده کنید.


پودرهای پروتئینی و نوشیدنی هایی که به عنوان مکمل تغذیه ای می باشند را می توانید بین هر وعده غذا و یا در حین غذاخوردن، مصرف کنید.
بهتر هست آجیل و دانه ها را فراموش نکنید و روزانه حداقل یک مشت از اونها را میل کنید.

اونها هم دارای چربی امگا 3 و هم دارای فیبر می باشند.
مصرف کردن مولتی ویتامین و مکمل ها برای افرادی که خواهان افزایش وزن می باشند، جزو پايه ی می باشد.


افرادی که خواهان افزایش عضله هستند، می توانند با ورزش و رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل های پروتئینی، عضله خود را بزرگ نمايند.
ورزش کردن، نقش مهمی در افزایش وزن دارد.

وزنه برداری، به بزرگ شدن عضلات کمک می کند.



توصیه های لازم برای افزایش وزن
1- ابتدا باید بدانید چقدر کالری نیاز دارید تا به وزن دلخواه خود برسید.
2- تنوع(یعنی از گروه های غذایی مختلف هستفاده کنید) و تعادل(به مقدار کافی از هر گروه غذایی هستفاده کنید) را در برنامه غذایی خود رعایت کنید.
3- در صبحانه خود نان سبوس دار و کره بادام زمینی را وارد کنید.


4- از کره بادام زمینی هستفاده کنید.

می توانید از بستنی ها و یا غذاهای صبحانه آماده دارای بادام زمینی هستفاده کنید و یا بادام زمینی را با میوه و سبزیجات میل کنید.
5- سپس صبحانه و سپس ظهر خوراک مختصری را فراهم آورید.

توجه کنید که این خوراک نباید از تنقلات باشد.

شما می توانید آجیل یا میوه خشک را به عنوان خوراک مختصر میل کنید.
6- با اضافه کردن سیب زمینی سرخ شده، هستیک ماهی و مرغ سرخ شده، رژیم سالم خود را به رژیم ناسالم تبدیل نکنید.

بلکه با مصرف سیب زمینی، ماهی و مرغ پخته شده(آب پز یا بخارپز یا کبابی)، مواد مغذی سالم را به بدن خود وارد کنید.


7- از کره برای پخت سبزیجات هستفاده کنید.

از مایونز به عنوان سس در ساندویچ هستفاده کنید.

سس سالاد را برای مزه دار کردن سالاد به کار برید.
8- از تخم مرغ برای درست کردن سوپ، سس و نان هستفاده کنید.

تخم مرغ پخته را به سالاد اضافه کنید.


9- می توانید با اضافه کردن خامه و پنیر پیتزا به ماهی و مرغ مزه بدهید.


10- پنیر پیتزا را به گوشت، سبزیجات، ماکارونی، سالاد، پوره سیب زمینی و املت بیافزایید.


11- پنیر خامه ای را به روی نان و بیسکویت بمالید.

پنیر خامه ای را با سس مخلوط کنید.

همچنین می توانید از پنیر خامه ای به همراه میوه و سبزیجات، یک غذای مقوی و سرشار از انرژی درست کنید.
12- پنیر، بادام زمینی، بادام، پسته، سس های سالاد و میوه های خشک را در برنامه غذایی خود برنامه دهید.
13- شیرخشک را در سوپ و سس برای تأمین کالری و پروتئین بیافزایید.

شیرخشک را می توانید به شیر، پودینگ، پوره سیب زمینی، املت و حتی گوشت اضافه کنید.
14- حتماً در یک وعده غذایی از سبزیجات سبز رنگ، ذرت و مواد نشاسته ای هستفاده کنید.


15- در هر وعده غذایی،2 یا 3 لیوان آب بنوشید.

این کار باعث می شود که عمل جذب به راحتی صورت گیرد.
16- تا جایی که می توانید، بنوشید.

زیرا نوشیدن باعث می شود که جای خالی بیشتری برای وارد شدن غذاهای پُرکالری داشته باشید.
17- برای افزایش کالری، شیر و آب میوه بنوشید.

از نوشابه ها دوری کنید، زیرا اونها فقط دارای کالری می باشند و هیچ ارزش تغذیه ای ندارند.
18- شکلات سیاه بخورید.

شکلات سیاه دارای اونتی اکسیدان می باشد.
19- در آخر بازهم ورزش را از یاد نبرید.


رژیم افزایش وزن این نیست که هرچه می خواهیم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل را، چه در رژیم افزایش وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم.

در صورت تمایل وزن تان را ذکر نمایید تا راهنمایی تان نمایم.
موفق باشید.


74 out of 100 based on 59 user ratings 784 reviews

به نوزاد آب بد
از مشاوره شما می خواستم بدانم 1 منظور از غلات آماده که در دستور رژیم لاغری
رفتن حدود 84-86 کیلو بودم از دانشگاه اومدم و به سربازی رفتم 94 کیلو بودم و
وزن دارم با تمام اصول رژیم درست ، کالری روزانه و خلاصه تمام اصول تغذیه
نباشید من پسری 15 ساله با وزن 83 کیلو هستم و گاهی هم بده سازی کار میکنم لطفا
كالباس و سوسیس و ژامبون هستش این مواد از چه چیزی ساخته شدن؟ آیا خوردن
بررسی و نقد تفسیر کریپکی از استدلال زبان خصوصی ویتگنشتاین
نقش نگرانی در میزان موفقیت تحصیلی و مهارت گفتاری دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور
بررسی سیر تحول و تطور طرح و نقش و رنگ فرش استان اردبیل در عصر حاضر
بررسی تزئینات مقابر دوره سلجوقی در ایران
بررسی رابطه بین روش‌های یادگیری زبان‌آموزان غیرآکادمیک زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و نمرات پایانی، جنسیت و سطح زبانی آن‌ها
بررسی ساختار زبان شعر حمید مصدق
تمثیل و نماد؛ دو قلمرو تجربه شاعرانه شفیعی کدکنی
عقاید معلمان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) درباره آموزش ارتباطی زبان (CLT) و تاثیر آن بر اجرای CLT در کلاس
بررسی تحلیلی کارنامه‌ی شعر شمال استان فارس (شهرستان‌های ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت). از سال 1300 تا 1385
انحرافات جنسی از منظر قرآن و حدیث و بررسی آثار شوم دنیوی و اخروی آن
*