کنترل مستقل نیروهای افقی و قائم در موتورهای القایی خطی به روش کنترل‌برداری 



x

کنترل مستقل نیروهای افقی و قائم در موتورهای القایی خطی به روش کنترل‌برداری



طراحی تیکنر به منظور تغلیظ پرکلرات آمونیم
ارزیابی عملکرد برج تقطیر چند جزئی با استفاده از کنترل پیشرفته
بهینه‌سازی تولید کربن فعال به روش فعالسازی شیمیایی
تبدیل گزینش‌پذیر متانول به پروپیلن با استفاده از نانوزئولیت مزوپور دوکاره ZSM-5
تحلیل فرآیند واحدهای تصفیه گاز و بازیابی گوگرد مجتمع پتروشیمی رازی و بهبود آنها با استفاده از تکنولوژی پینچ
کاربرد موازنه جمعیت در کریستالیزاسیون, شبیه سازی کریستالیزاسیون هیدرات آلومینیوم

صلبیت پیچشی و برشی تیرهای با مقاطع باز جدار نازک
تقارن در سازه‌های اسکلتی
توسعه تئوریک منحنی‌های شکنندگی برای ساختمانهای بتنی میان مرتبه متداول در ایران
بررسی تاثیر مدل های رفتاری خاک درسیستم های چندلایه‌ای بر پاسخ سازه های زیرزمینی تحت اثر بار دینامیکی ناشی از انفجار
پیش بینی تراوش در بدنه یک سد خاکی با استفاده از روش های داده کاوی و مقایسه آن با روش های عددی
طرح و تحلیل پلاستیک سازه ها با استفاده از بهینه یابی ترکیباتی و برنامه ریزی ریاضی
حمایت از ما | مشهدهاست
`

کنترل مستقل نیروهای افقی و قائم در موتورهای القایی خطی به روش کنترل‌برداری






موتورهای القایی خطی در کاربردهایی نظیر وسایل نقلیه زمینی سریع‌السیر و شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. معمولا برای شناورسازی قسمت متحرک در این موارد از سیستمهای مجزای تعلیق استفاده می‌شود که از تکنولوژی نسبتا پیچیده و گرانی برخوردار می‌باشند. هدف از اجرای این پروژه ارائه روش جدیدی برای کنترل مستقل نیروهای رانش و قائم در موتورهای القایی خطی یک طرفه است بطوریکه بتوان قسمت متحرک را به حالت تعلیق درآورد. به این خاطر، موتور القایی خطی یک طرفه از نوع اولیه کوتاه و ثانویه طولانی ساخته شده و سیستم کنترل پیشنهادی بر روی آن مورد آزمایش قرار گرفته است . در این موتور قسمت اولیه بصورت معلق در زیر ثانویه حرکت می‌کند. با توجه به ویژگیها و پیچیدگیهای خاص موتورهای القایی خطی از جمله اثر لبه‌های طولی، نیروی قائم و پدیده اشباع هسته ثانویه، برای شبیه‌سازی رفتار این موتورها روشهای جدیدی ارائه شده‌اند که بکارگیری آنها در محاسبات منجر به تطابق بهتری بین نتایج تئوری و آزمایشگاهی می‌شود. بعلاوه، برای بررسی رفتار این موتورها در حالت گذرا با استفاده از تئوری جامع ماشینها فرمول‌بندی معادلات دیفرانسیل مداری حاصل شده است که در حالتهای گذرا و ماندگار با تغذیه جریان یا ولتاژ قابل استفاده می‌باشند. به این ترتیب معادلات دینامیکی حرکت برای سیستمهای رانش و تعلیق بدست آمده‌اند که برای حل آنها در شبیه‌سازی روش جدیدی ارائه شده است . کنترل‌برداری تطبیق میدان اولیه با استفاده از روش هیسترزیس و اینورترهای چند سطحی برای کنترل مستقل نیروی رانش و فلوی اولیه بکار گرفته شده است . برای کنترل نحوه کلیدزنی اینورتر روش مدولاسیون فضای برداری به عنوان یکی از بهترین روشهای PWM بکار رفته است . رابطه جدیدی ارائه و اثبات شده که تعداد بردارهای ولتاژ مجزا را بر حسب تعداد سطوح ولتاژ اینورتر محاسبه می‌کند. به این ترتیب میزان بهبود عملکرد سیستمهای کنترل با توجه به تعداد سطوح ولتاژ اینورتر قابل پیش‌بینی است . از جمله کارهای دیگری که در این پروژه صورت گرفته می‌توان به روش جدیدی برای تخمین نیروی رانش و فاصله هوایی در موتورهای القایی خطی اشاره کرد. در این روش حجم محاسبات به قدری کاهش یافته که می‌توان در سیستمهای کنترل به هنگام از آن استفاده کرد. برای آزمایش صحت عملکرد سیستم کنترل و روشهای جدید محاسباتی مدار اینورتر پنج سطحی به کمک کلیدهای قدرت از نوع GTO طراحی و ساخته شده که کنترل آن از طریق کامپیوتر و به کمک زبان C صورت می‌گیرد. با نمونه برداری از سرعت حرکت موتور و جریانهای اولیه آن نیروهای رانش و جاذبه تخمین زده می‌شوند و برای کنترل فاصله هوایی و نیروی رانش فرمانهای لازم از طریق کامپیوتر به کلیدهای قدرت می‌رسند. در نهایت نتایج حاصل از شبیه‌سازی با مقادیر آزمایشگاهی مورد مقایسه قرار گرفته‌اند.
نمایه ها:
موتور القایی خطی |
کنترل برداری |
شبیه سازی |
رانش |
نیرو |



 اين مطلب بدون دخالت انساني عينا از اين آدرس کپي شده و تمامي مسوليت آن با ناشر اصلي است.

برترین مطالب


حل عددی جریان هوا و توزیع و مسیر حرکت ذرات آلوده کننده در اتاقهای تمیز
حل تحلیلی جریان سیال حول کره در اعداد رینولدز پایین و شرط مرزی لغزش با استفاده حل استوکس واوسین
تحلیل فنی-اقتصادی روشهای مختلف بازتوانی کامل یک نیروگاه بخار براساس حالات مختلف استفاده از گرمکن های آب تغذیه
مطالعه عددی هایپرترمیا جهت بهینه سازی توزیع نانوذرات مغناطیسی پایه آهنی در بافت سرطانی با روش طراحی آزمایش
تحلیل مسائل آهنگری گرم با المان محدود
تحلیل عملکرد نیروگاههای پیشرفته با استفاده از روش‌های تکنولوژی پینچ و اگزرژی

خودآموز تولید بازی های اینترنتی
بتن غلطکی کوبیده. ( کلیات ، مصالح و نسبت های اختلاط )
بررسی و محاسبه ظرفیت در سیستمهای CDMA سلولی
خالص‌سازی اسید فسفریک
سیاه کاری فلزات
تبدیل اسناد به فرمت ‏‎‏‎PDF‎‏ و برعکس
*