یکی از وظایف مهم مدیران ایجاد انگیزه در کارکنان به منظور افزایش بهرهوری سازمان میباشد. این موضوع در واحدهای خدمات مهندسی و تحقیقاتی که نیروی انسانی رکن اصلی آن بشمار میرود دارای اهمیت ویژهای است . در این تحقیق الگویی ارائه شده است که مدیران سازمانها با استفاده از آن و تطبیق آن با واحد مورد نظر بتوانند نظام انگیزشی کارآیی ایجاد کنند. به این منظور 34 عامل انگیزشی از ادبیات استخراج شده و در شش گروه تقسیم شدهاند. عوامل فوق طی پرسشنامهای بین کارکنان 7 واحد نمونه توزیع شده و افراد عوامل را با هم مقایسه نمودهاند. با استفاده از منطق محاسباتی AHP پرسشنامههای برگشتی معتبر (32 پرسشنامه) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و ارتباط عوامل با متغییرهای سن، تجربه کار، تحصیلات ، رده سازمانی، جنس و درآمد مورد بررسی قرار گرفته است . در نهایت با توجه به موارد فوق عوامل انگیزشی مطرح شده در یک دیدگاه کلی اولویتبندی شده و درصد اهمیت هریک از آنها در مدل نهایی مشخص شده است .
نمایه ها:
تحقیق و توسعه |
خدمات مهندسی |
انگیزش |