بررسی اثر لغزش سیال بر تولید انتروپی در یک دیسک دوار در جریان هیدرودینامیک مغناطیسی 



x

بررسی اثر لغزش سیال بر تولید انتروپی در یک دیسک دوار در جریان هیدرودینامیک مغناطیسی



ارزیابی عملکردی تقاطعات کنترل شده با چراغهای راهنمائی هوشمند-مطالعه موردی شهر یزد
پهنه بندی خطر سیلاب شهری با استفاده از آنالیز تصمیم گیری چند معیاره (MCDA) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) (مطالعه موردی: شهر کرمانشاه)
ايجاد سكوي آزمايش پروتكلهاي ISDN-PRI و v5.2 بر روي STAP
بررسی، شناسائی و تولید بیوسورفکتانت توسط گونه های باکتریایی
بررسی تاثیر اختلاط عمیق خاک بر روی ظرفیت باربری و نشست خاک ریزدانه
طراحی الگوی تصمیم گئری برون سپاری پروژه های تحقیق و توسعه دفاعی

تعیین پارامتر های مودال قاب برشی با استفاده از روش خروجی-تنها و معرفی روش جدید احتمالاتی برای تعیین شکل مود قاب برشی
بررسی برگشت‌ پذیری فرش تحت بار دینامیکی و استاتیکی و اثر پارامترهای مشخصه‌ی فرش بر روی آن
تولید پودر نانو کریستالی آلومینیوم به روش پراکندن چیپس جامد
تحلیل تغییرات تصرفات اراضی حاشیه رودخانه میناب با استفاده از سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی
طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد امنیت اجتماعی ساکنین در سایت اوین-درکه
طراحی مدل اندازه گیری و تحلیل سرمایه ارتباطی بانک با استفاده از روش شاخص سازی
حمایت از ما | مشهدهاست
`

بررسی اثر لغزش سیال بر تولید انتروپی در یک دیسک دوار در جریان هیدرودینامیک مغناطیسی






در سه دهه گذشته آگاهی روزافزون از محدودیتهای منابع انرژی جهان موجب شده است که کشور‌ها در سیاستهای خود در زمینه انرژی بازنگری کنند. دولت‌ها تدابیر موثری را برای حذف انرژی تلف شده، اندیشیده‌اند. جوامع علمی نگاه نزدیک‌تری به وسایل مبدل انرژی و ایجاد روش‌های تحلیلی جدید برای استفاده از منابع انرژی موجود را آغاز کرده‌اند. همه‌ سیستم‌های تولید، تبدیل و مصرف انرژی باید به دقت بازنگری شوند و تمامی مکانیزم‌های تخریب کار موجود ممکن باید حذف شوند. از دید تئوری، این امر فقط با بهره‌گیری از قانون دوم ترمودینامیک که به تولید انتروپی ارتباط دارد امکان‌پذیر می‌باشد. لغزش بر روی سطح متحرک اساساً به علت زبری سطح وترقیق سیال ایجاد می‌شود. تحقیق حاضر، تأثیر لغزش سیال را به عنوان نتیجه رقیق شدن سیال، جریانی که به طور عمده در بسیاری از کارهای مهندسی همانند پرواز در ارتفاعات بالا، میکروماشین‌ها، فن‌آوری خلأ و رآکتور‌های ایروسل کاربرد دارد در نظر می‌گیرد. سرعت وابسته به لغزش به معنای کاهش افت انرژی ناشی از تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی گرمایی (در نتیجه کاهش تولید انتروپی) است که باعث می-شود انرژی مفید بیشتری در دسترس باشد. همچنین ارتباط دادن تولید انتروپی به عامل لغزش در حلهای میدانهای جریان و گرما، جوابهای دقیق‌تری را ارائه می‌دهد، که به طراح کمک می‌کند تا محاسبات بازده دقیق‌تری انجام داده و عملکرد سیستم گردان و یا سیستم با اجزاء گردان را بهینه کند. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر لغزش سیال بر تولید انتروپی در جریان هیدرودینامیک مغناطیسی در قالب سه مسئله می‌پردازد. معادلات دیفرانسیل پاره‌ای غیرخطی حاکم بر جریان پایدار، لایه-ای و هیدرودینامیک مغناطیسی با استفاده از تبدیلات وون کارمن به معادلات دیفرانسیل معمولی کوپل، تبدیل شده و سپس برای شرایط مرزی تعیین شده با کمک روشهای تحلیلی و عددی حل می‌شوند. نمودار‌های سرعت، دما، غلظت و نرخ تولید انتروپی بدون بعد ترسیم شده و اثر پارامتر‌های مختلف جریان نظیر فاکتور لغزش، عدد القای متقابل مغناطیسی، پارامتر اختلاف دمای نسبی، پارامتر مکش یکنواخت و اعداد پرانتل، اکرت، اشمیت، سورت و دوفور بر روی این نمودار‌ها بررسی می-شوند.
نمایه ها:
لغزش سیال |
تولید انتروپی |
دیسک دوار |
جریان هیدرودینامیک مغناطیسی |



 اين مطلب بدون دخالت انساني عينا از اين آدرس کپي شده و تمامي مسوليت آن با ناشر اصلي است.

برترین مطالب


بررسی طول لغزش در نانوکانال های صاف و زبر به کمک روش شبیه سازی دینامیک مولکولی
بهبود روش های دسته بندی در داده کاوی با استفاده از دانش گذشته
تحلیل پنهان نگاری در تصاویر رنگی 24 بیتی
مدلسازی نمونه محور تصمیم گیری انسان بوسیله ساختار شناختی ACT-R
ارایه روشی برای پیش بینی بیماری قلبی با استفاده از داده کاوی(مطالعه موردی: بیماران بیمارستان شهید مدنی)
فرآیند آبگیری (رطوبت زدایی) از گاز با بکارگیری جاذب های جامد در یک بستر سیالی

سوپر تله مگنتیک
استفاده از انرژی نیشکر در تولید برق و بخار
نیروی محرکه قطار: لکوموتیو یا واگن های خودکششی؟
اثر شدت توربولنس جریان آزاد و گرادیان فشار بر شکل گیری لایه گذرا در کانال واگرا
بررسی سیستم‌های جاذب انرژی در مقاوم‌سازی ساختمانها
طراحی شاسی تریلر کمرشکن 60 تن

سایر مطالب

*