آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان در ایران بعد از اسلام و نظام مکتبخانه از آغاز تا انقلاب اسلامی


آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان در ایران بعد از اسلام و نظام مکتبخانه از آغاز تا انقلاب اسلامی




این طرح از پاگیری نظام آموزش کودکان در جهان اسلام آغاز شده و دلائل تاریخی و اجتماعی رشد اون در ایران شناخت و عنوان می گردد و روشن بودن نهادی شدنش در یک نظام مشخص اسلامی مورد بررسی برنامه می گیرد و این نظام ( نظام مکتبخانه ) با اونکه کمابیش یکنواخت هست لکن در دوره های تاریخی و در مناطق گوناگون وگروههای اجتماعی خاص متفاوت بوده اما حیات فرهنگی اون تا نیمه های دوره های سلطنت قاجار تداوم پیدا کرده هست در این عصر با برخورد با آموزش و پرورش جدید دگرگونیهایی در اون پیدا گردید و در عصر پهلوی به سختی تحولات خود را به دوره های انقلاب رسانده هست .


تبیین عوامل موثر بر کیفیت آموزش در دانشگاه ها و طراحی الگوی مناسب برای ارزشیابی آن


معرفت شناسی فلسفه ی ملاصدرا و دلالت های تربیتی آن


82 out of 100 based on 52 user ratings 802 reviews

بررسی و تحلیل نظریه تربیت اخلاقی در کلام سعدی
بررسی میزان انطباق محتوای دروس عمومی تربیتی دوره کاردانی رشته آموزش ابتدایی ضمن خدمت فرهنگیان با نیازهای آموزگاران از دیدگاه دانشجو معلمان
یادگیری و شناخت از دیدگاه عالمان اسلامی کوششی در باز شناسی فروض زیر بنایی
سنجش میزان آگاهی از کارآفرینی و رابطه آن با کارآفرینی در مدیران دبیرستانهای دخترانه شهر کرمان
بررسی وضعیت و روابط بین متغیرهای کمال‌گرایی، انگیزه پیشرفت، اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی شرکت‌کننده در آزمون‌های
بررسی نیازهای دانش‌آموزان نابینای دوره ابتدایی شهر تهران به منظور تدوین برنامه درسی در آموزش مهارتهای جهت‌یابی و حرکت
بررسی رابطه بین میزان استفاده دانش‌آموزان از فناوریهای اطلاعاتی-ارتباطاتی (ICT) و هویت آنها
تبیین مبانی انسان شناختی نظریه حیات معقول علامه محمد تقی جعفری(ره) و بررسی دلالتهای آن برای تعلیم و تربیت
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی ابتدایی از نظر میزان پرداختن به مشکلات املایی دانش‌آموزان
بررسی عوامل مرتبط با میزان رغبت فرزندان شاهد نسبت به آموزشهای فنی و حرفه‌ای در استان کرمان
ارتباط بین خودمختاری، جامعه مداری و سبک‌های شناختی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان نظام آموزش از راه دور
تأثیر نرم‌افزار "دنیای تاتی" (ریاضی) در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی مجتمع آموزشی دخترانه شهید صیاد شیرازی
*