بررسی نیازهای اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز و نقش کتابخانه‌ها در تامین این نیازها 



x

بررسی نیازهای اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز و نقش کتابخانه‌ها در تامین این نیازها



کاربرد زنجیره مارکوف در برنامه ریزی نیروی انسانی
نقش رنگ در آرامش روانی شهر
جایگاه نظام کنترل داخلی در راهبردی نظام بانکی
نظارت بر موسسات عمومی
رتبه بندی پروژه ها با استفاده از روش الکتر
تبیین الگوی اقتضایی کنترل

رابطه میان رضایت و وفاداری مشتری و نقش هزینه های تعویض برند (switching cost)در صنعت بانکداری
رابطه بین بیوریتم با عملکرد ورزشی ورزشکاران رشته‌های انفرادی استان همدان
دگردیسی تفکیک قوا از مفهوم کلاسیک به مفهوم مدرن
بررسی وضعیت تغذیه ای ،ترکیب بدنی وبرخی از شاخص های آمادگی جسمانی وحرکتی تیم ملی دوومیدانی جانبازان ومعلولین بانوان ایران
بومی سازی و ناپیدایی مترجم
تاثیرپذیری خاوران نامه ابن حسام خوسفی از شاهنامه فردوسی
حمایت از ما | مشهدهاست
`

بررسی نیازهای اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز و نقش کتابخانه‌ها در تامین این نیازها






پژوهش حاضر به بررسی نیازهای اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز و نقش کتابخانه‌ها در تامین این نیازها می‌پردازد. این تحقیق بر آن است تا به سوالاتی در مورد منابع کسب اطلاعات ، رفتار اطلاع یابی دانشجویان و عوامل موثر بر این رفتار ، نحوه دستیابی دانشجویان به اطلاعات ، میزان استفاده از کتابخانه و وضعیت کتابخانه‌های دانشکده‌های مختلف دانشگاه شیراز بپردازد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، اطلاعات مورد نیاز خود را از کتابخانه دانشکده تامین می‌کنند. مهم ترین عوامل عدم دسترسی به اطلاعات ، محدود بودن ساعات کار کتابخانه‌ها ، محدود بودن امکانات جهت دریافت اطلاعات از خارج و موجود نبودن منبع اطلاعاتی در کتابخانه در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا عنوان شده است . دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور جستجوی اطلاعات از هر دو منبع چاپی و رایانه‌ای استفاده می‌کنند و استفاده از اینترنت در هر دو رو به افزایش است . یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که از بین عوامل موثر بر رفتار اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، جنسیت و مقطع تحصیلی بر این رفتار تاثیر داشته است و بین زنان و مردان از نظر انگیزه و هدف جستجوی اطلاعات و شیوه‌های جستجوی اطلاعات تفاوت معنی‌دار وجود دارد. در مورد مقطع تحصیلی نیز وضع به همین منوال می‌باشد. نتایج بدست آمده از بررسی تاثیر مقطع تحصیلی پاسخگویان بر میزان رضایت آنها از خدمات کتابخانه نشان می‌دهد که در مجموع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در مقایسه با دانشجویان مقطع دکترا راضی تر می‌باشند.
نمایه ها:
دانشگاه شیراز |
دانشجو |
کتابخانه |
نیاز اطلاعاتی |



 اين مطلب بدون دخالت انساني عينا از اين آدرس کپي شده و تمامي مسوليت آن با ناشر اصلي است.

برترین مطالب


بررسی خواص ضدمیکربی صبرزرد (Aloes) و عده‌ای از گیاهان عالی
بررسی تطبیقی سه رویکرد رجیو امیلیا(ایتالیا)، والدورف (آلمان) و بانک استریت (آمریکا) به منظور ارائه راهکارهایی برای آموزش و پرورش پیش از دبستا
سیره تربیتی پیامبر(ص ) و ائمه(ع)(معصومین علیه‌السلام)
بررسی نقاط قوت و ضعف امتحانات هماهنگ
بررسی و مقایسه نگرش دانشجویان مراکز تربیت معلم نسبت به رشته‌های مختلف تحصیلی و آینده شغلی خویش در استان کرمانشاه و شهرستان سنندج
مبانی و اندیشه‌های حدیثی و رجالی وحید بهبهانی (ره)

کاربرد نظریه "غریزه مرگ " فروید در اشعار دیلن تامس
بررسی رابطه میان وابستگی یا استقلال از میدان، جنسیت و سن و تاثیر آن بر بسندگی زبان خارجی در دانشجویان ایرانی
تاثیر یادداشت برداری بر یادگیری داستانهای کوتاه در دانشجویان متوسطه ایرانی
هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامه پنج عاملی نوین(NEO-FFI) و بررسی ساختار عاملی آن(تحلیل تائیدی) در بین دانشجویان علوم انسانی دانشگاههای تهران.
رویکردی ترکیبی به مطالعه دین در روزگار سخت و بند 22
مقایسه دو روش تدریس مستقیم و ترجمه در درس درک مفهوم متن و تمرین بیان
*