بررسی میزان مطالعه و پاره‌ای از مشکلات مربوط به آن در میان فرزندان( دختر و پسر) شاهد در مقطع تحصیلی متوسطه در مدارس شاهد شیراز و دانشجویان شا 



x

بررسی میزان مطالعه و پاره‌ای از مشکلات مربوط به آن در میان فرزندان( دختر و پسر) شاهد در مقطع تحصیلی متوسطه در مدارس شاهد شیراز و دانشجویان شا



نقش رنگ در آرامش روانی شهر
جایگاه نظام کنترل داخلی در راهبردی نظام بانکی
نظارت بر موسسات عمومی
رتبه بندی پروژه ها با استفاده از روش الکتر
تبیین الگوی اقتضایی کنترل
مبادله الکترونیک داده ها: مفاهیم و ضرورتها

بومی سازی و ناپیدایی مترجم
تاثیرپذیری خاوران نامه ابن حسام خوسفی از شاهنامه فردوسی
تئوری تحول عقد
اجتماعیات در دیوان بشارهالخوری
بررسی رابطه سبک های فرزند پروری با خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بررسی نقش صحیفه ی سجادیه در تفسیر قرآن
حمایت از ما | مشهدهاست
`

بررسی میزان مطالعه و پاره‌ای از مشکلات مربوط به آن در میان فرزندان( دختر و پسر) شاهد در مقطع تحصیلی متوسطه در مدارس شاهد شیراز و دانشجویان شا






جنگ یکی از پدیده های اجتماعی مهمی است که بر روند مسائل سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی یک ملت اثر می‌گذارد. جنگ تحمیلی عراق بر کشور ایران نه‌تنها خساراتی در زمینه های مختلف با بار آورد، بلکه قربانیان این جنگ نابرابر، جمعی از دلیر مردان خطه قهرمان پرور میهن اسلامیمان بودند که بعد از شهادت آنها، خانواده هایشان عملا" اثرات فقدان آنها را احساس کردند و با بسیاری از مشکلات روبرو گشتند. هدف این پژوهش بررسی وضعیت مطالعه و کتابخوانی فرزندان این شهداء در مقطع تحصیلی متوسطه در مدارس شاهد شیراز و در دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز است و همین طور نظر این فرزندان شاهد نسبت به پاره‌ای از عملکرد های واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی شهید شیراز در خصوص کتابخوانی آنان بررسی می‌شود. این تحقیق بر آن است تا به سوالاتی در مورد میزان مطالعه دختران و پسران شاهد، موانع بر سر راه مطالعه، نقش تشویق اعضاء خانواده در افزایش مطالعه، ارزیابی و نگرش فرزندان شاهد نسبت به اقدامات واحد فرهنگی بنیاد شهید در خصوص کتابخوانی آنان پاسخ گوید. یافته‌های این پژوهش نشان داد که 1 - میزان مطالعه و کتابخوانی در دختران و پسران شاهد یکسان است . 2 - فرزندان شاهد بیشترین اوقات فراغت خود را به تماشای تلویزیون و بعد از آن به ترتیب با مطالعه کتاب و روزنامه و مجلات می‌گذرانند. 3 - کتاب های علمی در صدر کتب مورد علاقه برای مطالعه فرزندان شاهد قرار دارد و میزان علاقه به کتب علمی در پسران بیشتر از دختران می‌باشد و بعد از آن کتب ادبی، مذهبی و تاریخی مورد علاقه فرزندان شاهد برای مطالعه می‌باشد. 4 - گرانی کتاب و حجم زیاد کتاب های درسی به ترتیب دو عامل اولیه از عوامل بازدارنده بر سر راه مطالعه و کتابخوانی می‌باشد. 5 - نمونه پژوهش ارزیابی خود را از عملکرد پاره‌ای از اقدامات واحد فرهنگی بنیاد شهید در خصوص مطالعه فرزندان شاهد ضعیف دانسته‌اند.
نمایه ها:
دانشجو |
آموزش متوسطه |
دانشگاه شیراز |
دختر |
پسر |



 اين مطلب بدون دخالت انساني عينا از اين آدرس کپي شده و تمامي مسوليت آن با ناشر اصلي است.

برترین مطالب


بررسی خواص ضدمیکربی صبرزرد (Aloes) و عده‌ای از گیاهان عالی
بررسی تطبیقی سه رویکرد رجیو امیلیا(ایتالیا)، والدورف (آلمان) و بانک استریت (آمریکا) به منظور ارائه راهکارهایی برای آموزش و پرورش پیش از دبستا
سیره تربیتی پیامبر(ص ) و ائمه(ع)(معصومین علیه‌السلام)
بررسی نقاط قوت و ضعف امتحانات هماهنگ
بررسی و مقایسه نگرش دانشجویان مراکز تربیت معلم نسبت به رشته‌های مختلف تحصیلی و آینده شغلی خویش در استان کرمانشاه و شهرستان سنندج
مبانی و اندیشه‌های حدیثی و رجالی وحید بهبهانی (ره)

‏‎The proposition-based last letter cloze test as a measure of language proficiency‎‏
کاربرد نظریه "غریزه مرگ " فروید در اشعار دیلن تامس
بررسی رابطه میان وابستگی یا استقلال از میدان، جنسیت و سن و تاثیر آن بر بسندگی زبان خارجی در دانشجویان ایرانی
تاثیر یادداشت برداری بر یادگیری داستانهای کوتاه در دانشجویان متوسطه ایرانی
هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامه پنج عاملی نوین(NEO-FFI) و بررسی ساختار عاملی آن(تحلیل تائیدی) در بین دانشجویان علوم انسانی دانشگاههای تهران.
رویکردی ترکیبی به مطالعه دین در روزگار سخت و بند 22
*