The influence of social and cultural capital on EFL students critical thinking skills 



x

The influence of social and cultural capital on EFL students critical thinking skills



جایگاه مصوبات شوراهای اسلامی کشوری در سلسله مراتب هنجارهای نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران
پیش بینی بی ثباتی ازدواج بر اساس عملکرد جنسی و احقاق جنسی در زنان متأهل
حقوق حیوانات از دیدگاه فقه و قانون
بررسی تأثیر تمرینات فرانکل بر تعادل، حس عمقی زانو و سرعت راه رفتن زنان سالمند
نظام ادله در داوری تجاری بین المللی
مطالعه تطبیقی مفهوم آزادی در اندیشه سیاسی اسلام شیعی و غرب معاصر با تاکید بر آرای شهید مطهری و آیزایا برلین

سنجش الگوی گسترش شهر کاشان با تأکید بر سیاست های رشد هوشمند
نقش و جایگاه مکان در سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن و سنت
بررسی عوامل موثر بر قصد خرید مواد غذایی کودکان (مورد مطالعه : دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر قائم شهر)
تاثیر درماندگی مالی بر اجتناب مالیاتی (شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)
بررسی رابطه شوخ طبعی و تاب آوری با فرسودگی شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان کامیاران
کردارشناسی فرامرز در حماسه های ایرانی
حمایت از ما | مشهدهاست
`

The influence of social and cultural capital on EFL students critical thinking skills






The major aim of this study was to investigate the relationship between social and cultural capital and EFL students’ critical thinking skills. This study takes this relationship in to account to see if people with different sociocultural status are different regarding their critical thinking skills. To this end, 160 university students majoring in English language and Literature, English Translation and Teaching English were chosen. The students were studying in Ferdowsi University of Mashhad, Azad University and Tabaran University. They were asked to fill out Social and Cultural Capital Questionnaire (SCCQ) and Watson-Glazer Critical Thinking Appraisal (WGCTA) which included five subcomponents. The results of the coorrelational study indicated that Social and Cultural Capitals are positively correlated with measures of Critical Thinking Skills. All factors of Social Capital, namely social competence, social solidarity and extraversion, correlated with measures of inference and deduction. Measures of recognition of assumptions and evaluation of arguments only correlated with social competence and social solidarity. Among Cultural capital factors, i.e. cultural competence and literacy, both factors correlated with measures of inference, recognition of assumptions and interpretation. Measures of evaluation of arguments only correlated with literacy. The results showed no correlation between measures of deduction and Cultural Capital factors. The results of the regression equations also revealed that Social and Cultural Capital Scores can predict measures of subcomponent Critical Thinking Skills. Social competence and social solidarity can predict measures of inference. However, social solidarity was a better predictor. Recognition of assumptions, deduction, interpretation and evaluation of arguments can be predicted by social solidarity. Literacy can predict measures of inference, interpretation and evaluation of arguments. Measures of recognition of assumptions can be predicted by both cultural competence and literacy; however, literacy is a better predictor.
نمایه ها:
سرمایه فرهنگی |
سرمایه اجتماعی |
تفکر انتقادی |



 اين مطلب بدون دخالت انساني عينا از اين آدرس کپي شده و تمامي مسوليت آن با ناشر اصلي است.

برترین مطالب


تئوری تحول عقد
اجتماعیات در دیوان بشارهالخوری
بررسی رابطه سبک های فرزند پروری با خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بررسی نقش صحیفه ی سجادیه در تفسیر قرآن
نقد و بررسی باستان شناختی آخرین دستاوردهای انسان شناسی پیش از تاریخ
تحلیل فقهی_ حقوقی ضمان اتلاف عمر و بررسی آراء امام خمینی (س) در قبال آن

نقش رنگ در آرامش روانی شهر
جایگاه نظام کنترل داخلی در راهبردی نظام بانکی
نظارت بر موسسات عمومی
رتبه بندی پروژه ها با استفاده از روش الکتر
تبیین الگوی اقتضایی کنترل
مبادله الکترونیک داده ها: مفاهیم و ضرورتها

سایر مطالب

سایر مطالب

*