تاثیر تخصص یافتگی نیمکره های مغزی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری پایه اول تا سوم ابتدائی 



x

تاثیر تخصص یافتگی نیمکره های مغزی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری پایه اول تا سوم ابتدائی



تحلیل و مدل سازی آنتن ‏‎Bowtie‎‏ برای استفاده در ‏‎GPR‎‏ به کمک روش ‏‎FDTD‎‏
روش پخت کرافت /
مطالعه و بررسی آماری ابرنواخترها، به عنوان منبع پرتوهای کیهانی با توجه به توزیع واقعی آنها در فاصله 6 Kpc از خورشید
اثر ترکیبات حاصل از اتولیز گلوکز اینولات بر غلظت تری یدوتیرونین و تیروکسین سرم /
آشفتگی در نظام نامگذاری کوچه ها و خیابانها
طراحی و پیاده سازی باند پایه استاندارد ‏‎DVB-T‎‏

اسنفاده از روش کنترل مستقیم بار (DLC) در بخشهای مختلف مصرف /
بررسی فون جوندگان شمال خراسان به کمک ریمه پرندگان شکاری /
تهیه و بررسی پایداری پیش داروهای جدید پروپروانولول /
واکنش بین آلکیل ایزوسیانیدها و هگزافلوئورو استیل‌استون /
اثر افزایش فشار پخت لاستیک برگرادیان حرارتی آن /
نقش مددکاری اجتماعی در پیشگیری از خودکشی /
حمایت از ما | مشهدهاست
`

تاثیر تخصص یافتگی نیمکره های مغزی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری پایه اول تا سوم ابتدائی






در این پژوهش از روش تحقیق تحلیلی پس رویدادی نوع عـلّی – مقایسه ای1 (دلاور1386)استفاده شده است واز طریق مقایسه متغیرها سعی در تعیین موقعیت ومطالعه عوامل تعیین کننده دارد وگروه مداخله را با مطابق سنی آن مقایسه می کند.ابتدا نمونه ها بر مبنای ملاک های ورورد به پژوهش انتخاب شدند واز آنان آزمون پیشرفته ادراک – دیداری فراستیگ به عمل آمد .در مرحله بعد نتایج آزمون مورد تجزیه وتحلیل آماری قرار گرفت. گروه مداخله ، دانش آموزان کلاس اول تا سوم ابتدائی مدارس عادی منطقه شرق تهران که محدوده سنی آنان 79 ماه تا 96 ماه می باشند . با توجه به این پژوهش می توان موارد زیر را استنباط کرد : - میانگین بهره ادراکی کودکان دارای اختلال یادگیری با میانگین بهره ادراکی کودکان عادی همسن آنها تفاوت معنی داری دارد. - کودکان دارای اختلال یادگیری در هماهنگی حرکتی چشم عملکردی کمتر از سن تقویمی خود ندارند . - کودکان دارای اختلال یادگیری در تشخیص شکل از متن چشم ، ثبات شکل ، ادراک فضایی ، ارتباط فضایی ، عملکرد کمتر از سن تقویمی خود دارند. در نهایت می توان نتیجه گرفت که استفاده از این آزمون در ابتدای ارزیابی کودک دارای اختلال یادگیری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد . تعیین سطوح مشکلات ادراک دیداری واندازه گیری ان می تواند در طراحی برنامه درمانی کار آمدبرای کمک وغلبه بر ناتوانی های یادگیری موثر باشد.از ان گذشته این آزمون برای هر سه نوع اختلال یادگیری بدون تفکیک از هم می تواند انجام شود واثر بخش باشد.این آزمون بعنوان یک لوحه برای کودکان مهد کودک آمادگی وپایه اول استفاده شود.یا بعنوان وسیله ارزشیابی بالینی توسط کاردرمانگر برای کودکان سطوح بالاتر که از مشکلات یادگیری رنج می برند استفاده شود.گرچه همچنان تاکید می شود درمانی موفق خواهد بود که به همه جنبه های اختلال بپردازد وآزمون پیشرفته ادراکی دیداری فراستیگ یکی از آنان است.
نمایه ها:
تخصصی‌شدن |
پیشرفت تحصیلی |
دانش‌آموز |
یادگیری |
ناتوانی یادگیری |
مدرسه ابتدایی |
تشخیص |
بیش‌فعالی |



 اين مطلب بدون دخالت انساني عينا از اين آدرس کپي شده و تمامي مسوليت آن با ناشر اصلي است.

برترین مطالب


مطالعه تطبیقی تاثیرمستی درحقوق ایران وفرانسه
آسیب شناسی سیاست جنایی تقنینی ایران در مبارزه با جرایم اقتصادی
بررسی اثر چسبندگی هزینه ها بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
بررسی تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات بر موفقیت نوآوری های باز (مطالعه موردی: ستاد مرکزی بانک ملت)
بررسی رابطه انعطاف پذیری مالی با معیار های عملکرد مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
مقایسه ی انگیزش تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خودناتوان سازی تحصیلی دختران عادی و بی‌سرپرست مقطع دبیرستان شهر مشهد

ابن‌رشد و حقیقت مضاعف: گزارش و بررسی موضع سیگریوس برابانتی
بررسی ارتباط رهبری اصیل با خلاقیت با توجه به نقش میانجی سرمایه روانشناختی کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان
ارتباط مصرف رسانه ای و هویت ورزشی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
بررسی و تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقشار جامعه در مرزبان‌نامه
بررسی بحران اوکراین 2015-2013 براساس مدل مایکل برچر
استفاده از مدل کانو و گسترش عملکرد کیفیت(QFD)برای طراحی خدمات در راه آهن جنوب شرق

سایر مطالب

*