چگونه می شود که انسان چشم برزخی پیدا کند و چگونه می شود به کمال رسید چه کنم ؟ وقتی فلان

اگر عده ای به شخص الف بگویند که امام جماعت شود ولی این شخص قبول نکند چرا که می داند شخص
در غسل وقتی یک طرف را می شویم برای اینکه یقین کنم آب به همه جا رسیده خیلی دست می کشم طوری
به خاطر دانشجو بودن مجبورم دائم در حال رفت و آمد از شهرم به شهری دیگر باشم و به خاطر
می خواستم بدانم که اگر بخواهیم پایان هر سال خمس خود را به سید مستحق بدهیم اشکال دارد؟
اگر شخصی بزرگترین گناهان کبیره را مرتکب شده باشد و سپس توبه کرده باشد آیا می تواند به
بنده از فارغ التحصیلانی هستم که همچنان پس از فراغت از تحصیل مطالب سایت شما را پیگیری
Default modelbinding for enum in ASP.NET MVC?
Get originating port from ActionExecutingContext?
ASP.Net MVC framework and databinding
Nested views - how to access from the controller?
Iterating through anonymous typed data in MVC view
Get value from dropdownlist en use value in UrlHelper [closed]
How to make 4 columns across in ASP.NET MVC - How to make my current code suck less
ASP.NET MVC Caching vary by authentication
Translate a url to a route
MVC and jQuery validation, where to 'weave' the javascript and how to embed into master page?

چگونه می شود که انسان چشم برزخی پیدا کند و چگونه می شود به کمال رسید چه کنم ؟ وقتی فلان




    چگونه می شود که انسان چشم برزخی پیدا کند و چگونه می شود به کمال رسید چه کنم ؟ وقتی فلان را می بینم چه همسری با چه کمالاتی حسرت می خورم که او چه کرده تا این فردی به این کمالات گیر او آمده؟

پاسخ :


من جوانی 25 ساله هستم که حرف «ر» را به درستی نمی توانم تلفظ کنم. و علی رغم تمرینات مکرر

1:



کارت کتابی که از طرف دانشگاه به دانشجو داده می شود و پول واریزی دانشجو را دو برابر می

معمولا برای مقایسه دو چیز یا دو نفر را با هم باید به چند نکته توجه داشت: 1.


بعضی از افراد که در میان آنها حتی افراد دارای تحصیلات بالا وجود دارد فلسفه حجاب را زیر
مقایسه وقتی صحیح هست که اون دو چیز یا دو فرد از هر جهت شرایطشان مساوی باشد.


بنده به پاکی و نظافت بسیار اهمیت می دهم اما الحمدالله وسواس ندارم. به صورتی که اغلب
2.


راجع به غسل جنابت بنده چند بار بعد از غسل خوابیده ام و یا به حدث اصغر دچار شده ام ولی
جهت مقایسه باید مشخص باشد، ممکن هست دو چیز را از یک جهت بتوان با هم مقایسه کرد ولی از جهات دیگر نتوان مقایسه کرد.


اگر فکر کنیم دل کسی را شکسته باشیم و نتوانیم از او عذرخواهی کنیم از لحاظ دینی چه کاری
3.


لطفا در مورد جلسه خواستگاری، سؤالاتی که باید مطرح شود، نحوه پاسخ گویی، این که چه سؤالاتی
در مقام مقایسه افراد با یکدیگر باید تفاوت های فردی لحاظ شود و الا مقایسه صحیح نیست.


در وقت تنگ و با بدن و لباس نجس، که می دانی تا غسل کردن و آمدن نمازت قضا خواهد شد، وظیفه
با توجه به نکاتی که بیان شد به نظر می آید عالی در مقایسه خود با دیگران حداقل نکته سوم را مورد توجه برنامه نداده اید یعنی بدون در نظر گرفتن تفاوت های فردی خودتان را با دیگران مقایسه کرده اید و نتیجه چنین مقایسه همان حسرت و ناامیدی هست که خودتان به اون اشاره کردید.


شواهد عینی و تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نه تنها افراد عادی و دوقلوهای غیرهمسان بلکه دوقلوهای همسان (که از یک تخمک به وجود آمده اند) نیز از جهات مختلف با هم تفاوت دارند و این تفاوت ها نیز امر کاملا طبیعی هست زیرا شرایط شکل گیری شخصیت و زندگی هر فردی با فرد دیگر متفاوت هست.


گاهی اوقات ما به صورت ظاهری می گوییم بله بین افراد تفاوت وجود دارد و در مقام مقایسه باید به این تفاوت ها توجه کرد ولی عملا وجود این تفاوت ها را باور نداریم و ملتزم به نتایج این تفاوت ها نیستیم زیرا اگر ما واقعا باور داشته باشیم دو انسانی که در شرایط زیستی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متفاوتی رشد کرده اند از ابعاد مختلف با هم تفاوت دارند باید به پیامدها و آثار این تفاوت ها نیز ملتزم باشیم.


به عنوان مثال شرایط جغرافیایی و آب و هوا روی قیافه افراد اثر می گذارد یا تغذیه و سلامت جسمانی و روانی والدین در توانمندی های جسمانی و روانی افراد اثر می گذارد و همین طور سایر شرایط محیطی و ژنتیکی هر کدام آثار خودشان را به جای می گذارند.

بنابراین یکی از مشکلات پايه ی این هست که دانسته های ما تبدیل به باور قلبی نشده اند و در مقام عمل نیز برخلاف دانسته های خود عمل می کنیم و یکی از نتایج این ناباوری و عدم التزام عملی به دانسته ها، بروی همین مشکلات روحی هست که شما با اون مواجه هستید.


مطلب دیگر این که عقل سلیم اقتضا می کند بین توانمندی ها و آمال و آرزوهایی که انسان دارد یک توازنی بربرنامه کند معمولا برخی از افراد فقط در عالم تخیلات زندگی می نمايند و برای خودشان اهداف، آمال و آرزوهایی را ترسیم می نمايند ولی هنگامی که می خواهند به این آرزوها جامعه عمل بپوشانند با موانع و مشکلات جدی مواجه می شوند و به دنبال اون دچار یأس و ناامیدی می گردند.


بنابراین همواره باید بین «من واقعی» و «من ایده آل» افراد هماهنگی وجود داشته باشد.

فاصله زیاد بین این دو اضطراب زا و مشکل آفرین خواهد بود.


نکته دیگری که باید مورد توجه برنامه گیرد این هست که بسیاری از ماها تلاش می کنیم تا یاد بگیریم و بفهمیم اما تلاش نمی کنیم که به اونچه می دانیم عمل کنیم یعنی در مقام عمل ضعیف هستیم و علت این ضعف تلاش نکردن، تمرین نکردن و گاهی اوقات غفلت هست.

خداوند متعال راه نجات از خسران وحسرت خوردن را ایمان و عمل صالح می داند بنابراین صرف دانستن و ایمان آوردن کافی نیست.

در پایان راهکارهایی را خدمت شما ارائه می کنیم که عمل به اونها بسیار مفید و مؤثر می باشد.
1.

از منفی بافی و نگرش منفی نسبت به خود اجتناب کنید.
2.

جنبه های مثبتی را که در خود می یابید روی یک صفحه کاغذ یادداشت کنید و هر روز اون را مرور کنید و هر وقت به نکته مثبت جدید برخوردید اون را به فهرست ویژگی های مثبت خود بیفزایید.
3.

از حسادت ورزیدن به دیگران خودداری کنید هر وقت نسبت به کسی حسادت ورزیدید سعی کنید اون را جبران کنید یعنی اگر از روی حسادت از او بدگویی کردید سعی کنید از او تعریف کنید و جنبه های مثبت او را یادآوری کنید.
4.

به خداوند سوء ظن نداشته باشید و دائما نگویید چرا فلان چیز را به من ندادی بلکه با خود بگویید از اونچه خداوند به من داده چقدر هستفاده صحیح برده ایم.

5.

با برنامه ریزی صحیح برای اوقات شبانه روزی سعی کنید از وقت خود بیشتر هستفاده کنید.
6.

اهداف خود را در زندگی مشخص کنید مثلا اهداف درازمدت، میا ن مدت و کوتاه مدت و برپايه اون برنامه ریزی کنید.
7.

کمال طلبی امر پسندیده و ارزشمندی هست اما در کنار اون باید واقع بین نیز بود یعنی شرایط، موانع، امکانات و توانمندی های خود را نیز باید در نظر گرفت.


چشم برزخی:
در مورد چشم برزخی فرمودنی هست: از روایات به دست می آید راه رسیدن به اون قرب نوافل هست.

اگر علاوه بر واجبات به نوافل و رعایت تقوا بیش از حد معمول موفق شویم به بیش از اون چه دیگران از جهت معنوی به اون دست یافته اند خواهیم رسید که از اون به چشم برزخی تعبیر می شود و با اون حقایق وقایع را فراتر از ظاهر اون می توان دید.

این مطلب در حدیث قرب النوافل چنین بیان شده هست : عن ابی عبد الله (ع) قال: قال رسول الله(ص) قال الله: ما تحبب الی عبدی بشیء احب الی مما افترضه علیه و انه لیتحبب الی بالنافله حتی احبه، فاذا احببته کنت سمعه الذی یسمع به و بصره الذی یبصر به و لسانه الذی ینطق به، و یده التی یبطش بها و رجله التی یمشی بها اذا دعانی اجبته و اذا سألنی اعطیته؛ از پیامبر(ص) روایت شده که خداوند فرمود: اظهار دوستی نکرد بنده من به چیزی دوست داشتنی تر از اونچه واجب کردم بر او، و او با نوافل به سوی محبت من می آید تا این که من نیز او را دوست بدارم.

پس هنگامی که او را دوست بدارم شنوایی او می باشم اون گاه که می شنود و بینایی او می باشم اون گاه که می بیند و زبان او می باشم اون گاه که سخن می گوید و دست او می باشم اون گاه که ضربه می زند و پای او می باشم اون گاه که راه می رود، هنگامی که به درگاه من دعا کند اجابت می کنم و اگر از من درخواست کند به او می دهم.

(ر.ک: المحاسن، احمد بن محمد بن خالد البرقی، ج 1، ص 291 و اصول کافی، کلینی، ج 2، ص 352) .


اما مقدار و نوع دامنه ی دید برزخی بستگی به میزان معرفت و مقدار فاصله گرفتن انسان از عالم ماده و انقطاع از امور مادی و جسمانی و توجه او به عالم مجردات و حقایق دارد .

مسلما دیده باطن بین انبیا و اولیا از بقیه انسان ها نافذ تر و محدوده ی دید برزخ بین اونها از سایر انسان ها وسیع تر و گسترده تر هست ودیگران به میزان درجه ی شناخت و اطاعت اونها از خداوند و پیروی اونها از انبیا و اولیا و سعی و کوشش اونها در راه بندگی حق از این دید برخوردارند .

برگرفته از پرسمان

پرسمان در تاریخ 4 اسفند ماه سال 1389 در ساعت 10:46 ق.ظ به این سوال جواب داده هست.


82 out of 100 based on 52 user ratings 802 reviews