کمترین مدت زمان صیغه یک خانم(24 ساعت هم هست)؟ اگر دو طرف راضی به صیغه باشند باز نیاز به


کمترین مدت زمان صیغه یک خانم(24 ساعت هم هست)؟ اگر دو طرف راضی به صیغه باشند باز نیاز به




    کمترین مدت زمان صیغه یک خانم(24 ساعت هم هست)؟ اگر دو طرف راضی به صیغه باشند باز نیاز به رفتن به محضر برا صیغه هست؟

پاسخ :


نام مبارک حضرت ابوالفضل علیه السلام چه بود؟ ابوالفضل کنیه ایشان بود یا نام ایشان؟

1:



این چه توصیه ای دینی ای که هر روز صبح زیارت عاشورا بخونیم، هر روز هی بخونیم که ارباب

آری می تواند مدت صیغه 24 ساعت و حتی کمتر ولو یک ساعت هم باشد

قیمت هر یک روز کفاره قضای عمدی روزه ماه مبارک رمضان چند تومان است؟
دوست محترم عقد موقت یا صیغه، داراى شرایطی هست که یکی از شرایط اون مدت دار بودن اون می باشد که این شرایط از برنامه زیر می باشد: 1ـ ازدواج موقت، مانند ازدواج دائم نیاز به مطالعهعقد و الفاظ مخصوصه دارد و با صرف رضایت قبلى درست نمى‏شود.


دلیل دست بر سر گذاشتن هنگام سلام بر صاحب زمان(عج) چیست؟
2ـ فرق عمده در ازدواج موقت با دائم، این هست که در عقد موقت باید حتما مدت ذکر شود که آیا مثلاً یک ساعت هست یا ده سال.


ببخشید دینداری سخت هست یا آسان؟ چرا ما دینداری نمی کنیم؟
3ـ مقدار مهریه هم باید در عقد موقت مشخص شود و هنگام مطالعهعقد ذکر گردد.


دکتر محمد علی تابنده گنابادی کیست؟
4ـ زنى که عقد موقت مى‏شود بلافاصله سپس عقد مالک تمام مهریه مى‏شود و مى‏تواند از شوهر مطالبه کند.


پاسخ این پرسش ها توسط چه کسی داده می شود؟
5ـ اگر دختر بکرى بخواهد صیغه شود، باید با اذن پدر یا جدّ پدرى باشد؛ کما این که در ازدواج دائم نیز این طور هست.


دین پیامبر(ص) قبل از بعثت چه بوده و چرا به دین آخرین پیامبر(ص) قبل از خود( حضرت عیسی(ع))
6ـ در عقد ازدواج موقت سپس تمام شدن مدت، زن باید از مرد جدا شود و عده نگه دارد، مگر این که عقد دوباره تجدید شود.

و اگر قبل از تمام شدن مدت، مرد بقیه اون را ببخشد، ازدواج موقت تمام مى‏شود.

اما در عقد ازدواج دائم فقط با طلاق یا فسخ، عقد منفسخ مى‏شود.

و اگر زن بگوید عده‏ام تمام شده با دو شرط از او قبول مى‏شود اول اون که مورد تهمت نباشد دوم اونکه از طلاق یا مردن شوهر قبلى به قدرى گذشته باشد که دراون مدت تمام شدن عده ممکن باشد و اگر کسى او را عقد کرد و بعد خلافش ثابت شد گناهکار نیست ولى باید فورا از اون زن جدا شود و اگر زن هم نمى‏دانسته که در عده هست و یا نمى‏دانسته‏اند که عقد کردن زن در عده حرام هست، در صورتى که مرد در وقت عده با اون زن نزدیکى کرده باشد اون زن بر او حرام مى‏شود و دیگر نمى‏تواند او را بگیرد و اما اگر نزدیکى سپس سپرى شدن عده بوده عقد باطل هست اما زن بر مرد حرام نمى‏شود و مى‏تواند مجددا او را عقد نماید و اگر زن رعایت عده پس از تمام شدن مدت را ننماید بر مرد گناهى نیست.
دوست محترم در مورد ازدواج موقت هر چند ثبت اون لازم نیست ولی در صورتی که طرفین موافق باشند، می توانند قرارداد خود را در محضر ثبت نمايند تا صورت قانونی پیدا کند و قابل ارایه باشد.


اما در مورد ثبت اون برخی مقررات وجود دارد که در ذیل به اونها اشاره خواهیم کرد
ثبت ازدواج موقت اون مقدار بساطت و سادگی که در مورد ازدواج موقت ذکر می‏شود، از نظر فقهی، در ازدواج دائم نیز هست.

با این حال، علت نپذیرفتن دستگاه قضایی مصوبات مجلس شورای اسلامی هست که به رسمیت شناختن ازدواج ـ که بدان وسیله می‏توان ادعای طرفین را پذیرفت ـ منوط به ثبت اون در دفاتر رسمی ازدواج هست.

فلسفه تصویب مجلس نیز سوء هستفاده‏های فراوانی هست که به نام ازدواج موقت صورت می‏گیرد.

از این رو دولت اسلامی برای سامان بخشیدن به این امر، قواعد و مقرراتی را وضع کرده هست.

اگر این مقررات نباشد، ازدواج موقّت به ضد فلسفه خود ـ که جلوگیری از فحشا و بی‏بند و باری جنسی و عدم ضابطه در کامیابی جنسی ـ تبدیل خواهد شد.

البته این ضوابط نباید به گونه ای باشد که ازدواج موقت را تا مرز تعطیلی بکشاند.

مهم این هست که ازدواج موقت و دائم، هر دو ازدواج هستند و در نظر بسیاری، از شرایط فقهی و قانونی مساوی‏اند؛ لیکن یکی همیشگی هست و دیگری موقّت.

متأسفانه، غیر دائمی بودن، متعه موجب برداشت نادرستی در جامعه گردیده و باعث شده که اون را به دید التذاذ اونی بنگرند؛ در حالی که ماهیت مسئله این نیست.

اما اینکه دستگاه قضایی مقررات ویژه‏ای برای هر دو ازدواج مقرر ساخته، مربوط به احکام حکومتی هست.

احکام اولیه، همین که از قالب فردی خارج شد و به نحوی در دایره روابط اجتماعی برنامه گرفت، نیازمند نظام و مقرراتی هست که مطابق با شرایط وقتی، اون را سامان بخشد و جلوی بسیاری از مفاسد و هرج و مرج‏ها و تضییع حقوق را بگیرد.

بنابراین، تناقضی بین احکام اولی فقهی و احکام حکومتی نیست؛ بلکه تناقض اونجا هست که یکی دیگری را نفی کند و مثلاً قانون بگوید: «مطالعهصیغه شرعی لازم نیست» و فقه اون را لازم بداند.

اما اینکه مقررات دیگری برای هستحکام پیوندها، در کنار ضوابط فقهی برنامه گیرد و اون را مضبوط و سامان‏مند کند، با اون تلائم دارد.


برگرفته از پرسمان

پرسمان در تاریخ 5 اسفند ماه سال 1389 در ساعت 11:01 ق.ظ به این سوال جواب داده هست.


82 out of 100 based on 42 user ratings 1042 reviews

مهمترین کتب روایی اهل سنت را معرفی و بفرمائید هر کدام چند جلد است و آیا ترجمه شده اند
ما شیعه ها چرا به جای اینکه از خدای خود طلب کنیم از امامها طلب می کنیم؟ می گویی یا امام
یک سوال بسیار مهم برای من بوجود آمده است که با دیدن یکی از نمارگزاران در مسجد شرکت نیاز
آیه شریفه « امن یجیب المضطر اذا دعا و یکشف سو ... » چندمین آیه از کدام سوره است؟
استعینوا بالصبر و الصلوه یعنی چه؟ آیا این آیه با جواب امام صادق علیه السلام که در جواب
مدتی است که در ازدواج دچار شک شده ام چون نمی دانم برای چرا باید فرزند دار شوم و اصلا
Create a GUI from a XML schema automatically
How can I create a c# object from C code?
calling managed c# component from unmanaged c++ code, how do i define config
Best C/C++ Libraries for maintaining session state in CGI application?
Win32 Console app vs. CLR Console app
Converting a project from C++ to C#
java, System.loadlibrary(“someDLLFile”) gets unstatisfied link error
Effective way to make a system tray application
How to return a collection of strings from C# to C++ via COM interop
How can I add Windows DateTimePicker to a win32 Application in c++
*